rondje-rond-de-wereld-met-Melissa.reismee.nl

Eerste update

Na een 1.5 week (wat voelt als een maand) in Costa Rica te zijn denk ik dat het tijd is voor een kleine update. Ik ben op dit moment in de Animal rescue center, waar ze dieren opvangen, laten herstellen en weer proberen uit te zetten in het wild. Er zijn allemaal verschillende dieren, zoals luiaards, howler monkeys, capuchin monkeys, baby opossums, geiten, varken, olingo, honden, kinkajous en eekhoorns. Een standaard dag bestaat uit ontbijten om 7, vanaf 8 uur alle dieren eten geven en hokken schoon maken, om 12 uur lunchen dan vanaf half 2 weer zelfde rondje langs de dieren en om 19 uur de laatste dieren voeren. Waarbij er op elke dag wel iets geks gebeurt zoals dat de apen ontsnappen, een van de geiten losbreekt en je probeert aan te vallen en de capuchin monkey je bij je haar grijpt omdat je te dicht langs de kooi komt. De dagen zijn dus best wel druk en vermoeiend, maar gelukkig mogen we één vrije dag kiezen per week om een tripje te doen. Mijn eerste trip was naar de Arenal vulkaan, dacht ik, alleen bleek dat we naar een waterval en hotsprings gingen vlakbij de Arenal vulkaan. De waterval was midden tussen allemaal mega lange bomen, wat echt heel mooi was. Je kon ook zwemmen bij de waterval, maar dat water was echt veel te koud voor mij. Daarna gingen we naar de hotsprings, deze waren niet midden in de natuur zoals ik verwachtte maar meer in een soort park. Alsnog was het super tof. Het water wordt verwarmd door de vulkaan en was heel warm, wat erg lekker was na alle koude douches bij het animal center. Vandaag ben ik op de tweede trip geweest en dat was naar de Poas vulkaan. In het begin was het behoorlijk koud en bewolkt op de vulkaan dus konden we het krater van de vulkaan niet eens zien. Gelukkig brak daarna de lucht open en konden we toch wat mooie foto's maken. Na de vulkaan zijn we naar een andere waterval geweest. Bij deze waterval kon je niet zwemmen maar wel via een pad achter de vulkaan langslopen. Terwijl je achter de waterval stond, werd je gewoon behoorlijk nat van de waterval. Hierna zijn we richting een koffieplantage gegaan, omdat deze in de buurt bleek te zijn. Bij de koffieplantage hebben we een tour gedaan, waarbij werd verteld hoe de koffiebonen uiteindelijk verkregen worden. Ondanks dat ik niet van koffie hou, was de tour heel leuk en heb ik zelfs ice koffie gedronken. Bij deze koffieplantage was ook een vlindertuin, waarvan ik vooral de blauwe vlinder erg tof vond. Deze had ik ook al in het wild gezien op mijn eerste trip. Wat nu op de planning staat is morgen pizza avond met de vrijwilligers van het rescue center en vrijdag het rescue center verlaten om te gaan rond trekken in Costa Rica.
Ps. Ik probeer van alles foto's te plaatsen op de blog maar de wifi doet het niet zo heel goed.

Reacties

Reacties

Sascha

Wauw, wat gaaf! Ziet er echt super uit! Alleen die spin vind ik minder ???? Geniet lekker en ik kijk uit naar je volgende bericht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!